Mi a SmartScale?

A SmartScale egy olyan bérpiaci felmérés, melyet havonta újra és újra elvégzünk, annak érdekében, hogy HR szakemberként vagy cégvezetőként mindig a legfrissebb adatokhoz férhess hozzá az éppen aktuális bérekről, bérpolitikai intézkedésekről és HR-mutatókról. A felmérés adatait egy adatbázisban gyűjtük össze, melyben bármikor egyedi lekérdezéseket végezhetsz.

A SmartScale-t egy kompenzációs szakértőkből és HR vezetőkből álló csapattal együttműködve fejlesztettük ki, szem előtt tartva a módszertani alaposságot, praktikumot és a felhasználói igényeket.

A SmartScale-t úgy fejlesztettük ki, hogy a HR- és cégvezetők számára leginkább hasznos, stratégiai döntéstámogató adatokat, a lehető legegyszerűbb módon és gyorsan tegyük elérhetővé.

A SmartScale szofisztikált munkaköri rendszerét a magyar piacra specializálva dolgoztuk ki. Arra törekedtünk, hogy a magyar piacon legkeresettebb vagy legnehezebben betölthető munkakörök (mint pl. a fizikai, mérnöki, IT és SSC pozíciók) kellő részletességgel szerepeljenek a rendszerünkben. Ezen kívül külön hangsúlyt fektettünk arra, hogy az egyenlőre még ritka, de újonnan megjelenő, modern munkakörök (pl. data scientist, UI/UX developer, ipar 4.0 mérnök, stb.) is helyet kapjanak a rendszerben.

Bővebben a SmartScale munkaköri rendszeréről itt olvashatsz.

Bővebben a SmartScale munkaköri rendszeréhez kapcsolódó besorolási módszertanról itt olvashatsz.

Milyen elemzéseket tudsz végezni az adatbázisban? A válaszért kattints ide.

Kik számára érhető el a SmartScale szolgáltatás?

A szolgáltatás kizárólag vállalati ügyfelek számára érhető el.

A havi rendszerességgel készülő bérpiaci felméréseket egyenlőre csak Magyarországon végezzük.

A felmérésekben magyarországi vállalatok vagy nemzetközi vállalatok magyarországi leányvállalatai vehetnek részt.

Az etikus üzleti magatartás szellemében az a hitvallásunk, hogy csak azon vállalatok számára biztosítunk hozzáférési lehetőséget a friss bérpiaci adatokhoz, akik maguk is hozzájárulnak az adatszolgáltatáshoz. Ezzel is szeretnénk erősíteni a szakmai közösségi szellemet.

Kik hozták létre a SmartScale-t?

Ezt a forradalmian új megoldást a Menedzsment Innovátorok Társaságának két tulajdonosa, Nánássy-Kassim Iris és Nánássy-Kassim András fejlesztette ki válaszul arra az égető piaci igényre, hogy a gyorsan változó munkaerőpiacon a lehető legfrissebb bérpiaci adatok legyenek elérhetők a döntéshozók számára.

Mi motivált minket a SmartScale kifejlesztésére?

Nánássy-Kassim András 14 éves autó- és elektronikai ipari HR vezetői munkássága alatt saját bőrén is tapasztalta azt a kihívást, hogy friss bérpiaci adatok hiányában milyen nehézségekbe ütközik a versenyképes kompenzációs stratégia kialakítása és a munkaerő-hiányban érintett szakterületek pozícióinak betöltése. A SmartScale megalkotásában az motiválta, hogy a friss bérpiaci adatokon túlmenően egy olyan praktikus megoldást dolgozzon ki, mely a döntéshozók számára kifejezetten releváns adatokat, könnyen érthető formában és a megfelelő vállalatokkal való összehasonlíthatóságban tegye egyszerűen és gyorsan elérhetővé.

Nánássy-Kassim Iris a HR Innovátor Díj és a Management Innovator Awards főszervezőjeként elkötelezett híve a menedzsment és HR gyakorlatok innovációjának. A SmartScale megalkotásában az motiválta, hogy egy égető piaci problémára, a hagyományos megközelítést megkérdőjelező, új, innovatív megoldást dolgozzon ki a magyarországi vezetők és HR szakemberek számára. Korábbi tudományos kutatási és tanácsadói munkásságából adódóan a SmartScale kidolgozása során a fő inspiráció az volt számára, hogy egy olyan szakmai és módszertani szempontból is megbízható bérfelmérési rendszert dolgozzon ki, mely a magyar piaci sajátosságokat is figyelembe vevő, precíz munkaköri összehasonlításokat tesz lehetővé.

Bővebben rólunk

Hogyan végez a SmartScale havonta bérpiaci felmérést?

Annak érdekében, hogy minden hónapban a legfrissebb bérpiaci információkkal szolgálhassunk számodra, on-line platformunkon keresztül minden hónapban elvégezzük a bérpiaci felmérést, majd az adatok validálását követően azonnal elérhetővé tesszük az eredményeket.

A SmartScale bérfelmérés az alábbi fő szakaszokból áll:

1. Adatszolgáltatás

Minden hónapban az előző, lezárt hónapra vonatkozó adatokat tudod feltölteni az on-line kérdőívek kitöltésével és az egyedi béradatokat tartalmazó excel sablon feltöltésével.

Tudjuk, hogy a különböző bér- és kompenzációs adattáblák és elemzések elkészítése sok időt és erőfeszítést igénylő, sokszor nem kevés frusztrációval járó feladat. Éppen ezért, az adatszolgáltatást úgy terveztük meg, hogy az adatokat a lehető  legkönnyebben és rövid idő alatt fel lehessen tölteni.

Az adatszolgáltatás módjáról bővebben itt olvashatsz.

2. Adatvalidáció

Annak érdekében, hogy biztosítsuk az adatok megbízhatóságát, a platformon feltöltött adatok egy három lépcsős validálási folyamaton mennek keresztül, mielőtt bekerülnek az éles adatbázisba.

Az adatvalidálás módjáról itt olvashatsz.

3. Adatelemzések

Az adatok validálását követően az adatok bekerülnek az éles adatbázisba, s ezáltal elérhetővé válnak a számodra.

Az adatbázisból összefoglaló riportokat tudsz exportálni, vagy specifikus kérdéseidre kaphatsz könnyedén választ az on-line felületünkön elérhető, egyedileg paraméterezhető lekérdezési lehetőségek segítségével.

Milyen elemzéseket tudsz végezni az adatbázisban? A válaszért kattints ide.

Hogyan juthatok a legfrissebb bérpiaci adatokhoz minden hónapban?

Az etikus üzleti magatartás szellemében az a hitvallásunk, hogy csak azon vállalatok számára biztosítunk hozzáférési lehetőséget a friss bérpiaci adatokhoz, akik maguk is hozzájárulnak az adatszolgáltatáshoz. Ezzel is szeretnénk erősíteni a szakmai közösségi szellemet.

Annak érdekében, hogy hozzájuss a legfrissebb kompenzációs adatokhoz és HR mutatókhoz, először a saját adataidat kell feltöltened az on-line platformon. A feltöltést követően kapsz hozzáférést a bérpiaci adatbázishoz, melyben testre szabott szűrési feltételek beállításával és egyedi referencia csoportok létrehozásával végezhetsz összehasonlító elemzéseket és különböző lekérdezéseket az adatbázisban. Az elemzéseket elvégezheted a SmartScale felhasználóbarát on-line felületén vagy kiexportálhatod az eredményeket egy excel táblába.

Hogyan kell adatokat szolgáltatni? A válaszért kattints ide.

Milyen elemzéseket tudsz végezni az adatbázisban? A válaszért kattints ide.

Milyen adatokhoz férhetek hozzá a SmartScale adatbázisában?

A SmartScale adatelemzési felületét úgy állítottuk össze, hogy könnyen átlátható módon, egyszerűen és gyorsan választ találj benne a számodra fontos kérdésekre.

A SmartScale adatbázisában minden lekérdezéshez teljesen egyedi szűrőfeltételeket állíthatsz be, így egészen biztosan azokhoz a vállalatokhoz hasonlíthatod magad, akiket versenytársnak tekintesz.

Az egyedi szűrőfeltételekről itt olvashatsz bővebben.

A referencia csoportok összeállításáról itt olvashatsz bővebben.

A SmartScale adatbázisában az alábbi kérdéseidre kaphatsz választ.

1. Összefoglaló riport

Amennyiben egy-egy specifikus kérdés helyett inkább egy átfogó képet szeretnél kapni saját fizetéseid versenyképességéről, úgy érdemes az összefoglaló riportot exportálnod.

Az összefoglaló riportban minden egyes munkavállalódra vonatkozóan külső és belső méltányossági elemzéseket végezhetsz. A külső és belső bérbeállási mutatókat munkakörönként, munkakör családonként és besorolási szintenként is megvizsgálhatod. A bérbeállási mutatókat a piaci medián és  az általad választott referencia percentilis alapján is kiszámoljuk számodra, hogy fizetéseidet könnyedén igazíthasd a számodra megcélzott versenyképességi szintre.

2. Belső medián viszonyítása piaci adatokhoz

Egy specifikus munkakörre, munkakör családra vagy akár teljes bérbesorolási szintre vonatkozóan összehasonlíthatod a saját fizetéseid belső mediánját az adott munkakör piaci mediánjával vagy bármely általad választott percentilissel. Mindezt úgy teheted meg, hogy Te választod ki, kikhez szeretnéd viszonyítani a saját béreidet: a teljes piachoz, egy adott régióhoz, egy adott iparághoz, vagy akár létrehozhatsz több, teljesen egyedi referencia csoportot is, ahova akár egyesével is beválogathatod a számodra releváns referencia vállalatokat.

3. Éves béremelések ütemezése, mértéke

Megtudhatod, hogy az év mely hónapjaiban és milyen mértékűek voltak a tervezett és rendkívüli béremelések.

Megtudhatod továbbá, hogy a vállalatok jellemzően mely hónapban kezdik el a béremelések tervezését és mikor születnek a döntések a végrehajtásról.

4. Juttatások és pótlékok

Megtudhatod a különböző juttatási és pótlék elemek jellemző nagyságát/mértékét.

5. HR mutatók

Hónapról hónapra nyomon követheted, hogy az egyes munkavállalói csoportokban (szellemi, fizikai és kölcsönzött munkaerő) hogyan alakulnak a fluktuációs- és hiányzási ráták, valamint az üres pozíciók aránya.

A HR-kapacitás mutató segítségével képet kaphatsz arról is, hogy más vállalatoknál milyen a HR osztály leterheltsége.

Megtudhatod továbbá, hogy melyek a legnehezebben betölthető, továbbá a fluktuáció által leginkább érintett munkakörök.

6. Aktualitások

Megtudhatod, hogy a 2017. évi törvényi változások (minimálbér és elvárt bérminimum növelése, szociális hozzájárulási adó csökkentése, társasági adó csökkentése) milyen hatást gyakoroltak a vállalatok bérpolitikájára.

Hogyan és milyen formában fogok adatokat kapni?

Az előfizetés megvásárlásával egy egyedi jelszóval védett hozzáférést kapsz a SmartScale on-line rendszeréhez.

A rendszerben két formában kaphatsz adatokat:

  1. Az on-line felületen keresztül, egyedi szűrőfeltételek beállításával tudsz lekérdezéseket végrehajtani, továbbá a számdora releváns cégekből álló referencia csoportok beállításával összehasonlító elemzéseket végezni. Az eredményeket grafikonok segítségével tesszük könnyen értelmezhetővé. Az egyedi lekérdezések eredményeit exportálhatod is.
  2. Ezen felül letöltheted összefoglaló excel riportunkat, melyben minden egyes munkavállalódra vonatkozóan külső és belső méltányossági elemzéseket végezhetsz.

Milyen elemzéseket tudsz végezni az adatbázisban? A válaszért kattints ide.

Hogyan kell adatokat szolgáltatnom?

Tudjuk, hogy a különböző bér- és kompenzációs adattáblák és elemzések elkészítése sok időt és erőfeszítést igénylő, sokszor nem kevés frusztrációval járó feladat. Éppen ezért, az adatszolgáltatást úgy terveztük meg, hogy az adatokat a lehető legkönnyebben és rövid idő alatt fel lehessen tölteni.

Az adatszolgáltatás minden hónapban 2 formában történik:

1. On-line kérdőívek

A bérpolitikával, HR mutatókkal, juttatásokkal és az aktuális törvényi változások hatásaival foglalkozó kérdőíveket az on-line felületen egyszerűen ki lehet tölteni.

2. Excel sablon

Az egyéni munkavállalói béradatokat egy kitöltött excel táblázat felöltésével lehet szolgáltatni. Az excel sablont úgy állítottuk össze, hogy csak a lehető legszükségesebb adatokra terjedjen ki. Különböző algoritmusok és függvények beépítésével törekedtünk elősegíteni azt, hogy a vállalatoknál rendelkezésre álló nyers adatok a lehető legegyszerűbb formában legyenek bemásolhatók az általunk összeállított sablonba.

Miért lesznek az adataim biztonságban?

A legmagasabb fokú adatbiztonsági intézkedésekkel gondoskodunk arról, hogy adataid a lehető legnagyobb biztonságban legyenek.

Naponta titkosított biztonsági mentést készítünk, szigorú hozzáférés-védelmet alakítottunk ki SSL & SSH protokollokkal, a legkorszerűbb tűzfalak, valamint a weboldal biztonsági szűrése automatizált eszközökkel biztosítja a legmagasabb fokú adatbiztonságot.

Szerverspecifikációs adatok:

  • Operációs rendszer: Ubuntu 14.04 LTS
  • Webszerver: Nginx
  • Tűzfal: IPTables, UFW
  • Kapcsolódási protokoll: HTTPS (TLS 1.2) kapcsolat
  • Tanúsítvány nyilvános kulcsa: 2048 bit, RSA titkosítás (1.2.840.113549.1.1.1)
  • Tanúsítvány aláírás-algoritmusa: SHA-256 RSA titkosítással

Bővebb információ:

Mi biztosítja az adataim bizalmasságát?

Az egyéni munkavállalókra vonatkozó adatokat kizárólag anonim módon vesszük fel.

A vállalatok által szolgáltatott adatok csak aggregált formában, egyedi beazonosíthatóságot kizáró módon jelennek meg az adatszolgáltatási felületen, melyhez csak az előfizetést megvásárló ügyfeleink férhetnek hozzá.

Az összehasonlítás alapjául szolgáló referencia csoportok (peer groupok, benchmarkok) minimum 6 cégből állnak. Mediánt minimum 6, kvartiliseket minimum 8, deciliseket minimum 11 munkavállaló esetén mutatunk, azzal a feltétellel, hogy az adatok minimum 6 különböző vállalattól származnak.

Bővebb információk az adatok bizalmasságáról:
Honnan tudhatom, hogy megbízhatóak az adatok?

Annak érdekében, hogy biztosítsuk az adatok megbízhatóságát szenior kompenzációs szakértőnk végzi el a munkakörök szakszerű besorolását.

Bővebben a besorolási módszertanról itt olvashatsz.

A platformon feltöltött adatok egy három lépcsős validálási folyamaton mennek keresztül, mielőtt bekerülnek az éles adatbázisba.

  1. Első lépcsőben, magába az excel sablonba építettünk be olyan ellenőrző algoritmusokat, melyek kiszűrik az esetleges figyelmetlenségből adódó hibalehetőségeket. A excelbe beépített figyelmeztetésekkel támogatunk abban, hogy saját magad is könnyedén ellenőrizhesd az adatok helyességét.
  2. Második lépcsőben, az on-line platformra feltöltött adatbázisok (és on-line kérdőívek) különböző statisztikai ellenőrző algoritmusokon mennek keresztül, melyek különböző szempontok mentén (pl. az egyes besorolási szintekhez kapcsolódó jellemző fizetési intervallumok, vagy az egyes munkakörökhöz kapcsolódó jellemző besorolási szintek) szűrik ki a hibás adatfelvitelre utaló adatokat.
  3. Harmadik lépésben manuális szakértői validálás során ellenőrizzük a bevitt adatok helyességét.

Amennyiben az adatvalidáció során hibát, vagy hibára utaló jelet tapasztalunk, úgy az adatok helyesbítésére kérünk fel. Szükség esetén sor kerülhet arra, hogy a munkaköri besorolás helyességének ellenőrzése céljából kompenzációs szakértőnk személyesen is felveszi veled a kapcsolatot.

Honnan tudhatom, hogy mely vállalatok szerepelnek a SmartScale adatbázisában?

A SmartScale bérfelmérésben részt vevő vállalatok folyamatosan frissülő listáját megtekintheted, amennyiben regisztrálsz a SmartScale rendszerébe. A regisztráció nem jár sem fizetési-, sem adatszolgáltatási kötelezettséggel; akkor is nyugodtan regisztrálhatsz ha csak kíváncsiságból körülnéznél a SmartScale barátságos felületén.

Regisztrációt követően az adatelemzési felületen megtekintheted, hogy milyen riportokat tudsz majd lekérdezni a rendszerben, amennyiben úgy döntesz, hogy hozzáférést vásárolsz az adatbázishoz. Előfizetőként egyedi lekérdezéseket végezhetsz az adatbázisban, így összehasonlíthatod béreid versenyképességét a számodra releváns vállalatokhoz képest, vagy tájékozódhatsz a piaci szereplők jellemző kompenzációs gyakorlatairól.

Amennyiben részt veszel a bérfelmérésben, de előfizetést nem kívánsz vásárolni, akkor is ingyenes hozzáférést kapsz az aggregált eredményekhez.

Kiemelt iparágak: termelő szektor (autóipar, elektronika, vegyipar, élélmiszeripar, gyógyszeripar), szolgáltató szektor (SSCk, pénzügyi szolgáltások).

Kiemelt munkakörök: fizikai, mérnöki, informatikai és SSC munkakörök.

Mely cégekhez tudom hasonlítani magam?

A SmartScale lekérdezési/elemzési felületének megtervezésekor külön hangsúlyt fektettünk arra, hogy lehetőséged legyen kifejezetten a számodra leginkább releváns vállalatokkal összehasonlítani magad.

Azon vállalatok csoportját, melyhez egy adott elemzéskor hasonlítani szeretnéd saját béreidet, referencia csoportnak nevezzük. Ezt szokták még „peer group”-nak vagy „benchmark” csoportnak is nevezni. A SmartScale felületén lehetőséged van akár több, különböző referencia csoportot létrehozni és elmenteni.

A referencia csoportokat összeállíthatod úgy, hogy az adatbázisban szereplő vállalatok közül egyesével válogatod ki a számodra releváns vállalatokat. De választhatod azt a lehetőséget is, hogy különböző szűrőfeltételek beállításával hozol létre referencia csoportokat (pl. budapesti, 100 főnél nagyobb, termelő vállalatok). További lehetőség, hogy szűrőfeltételek segítségével egy már szűkebb listából válogatod ki egyesével a számodra releváns vállalatokat.

Milyen szűrési feltételeket állíthatsz be? A válaszért kattints ide!

Hogyan és milyen referencia csoportokat hozhatok létre?

A SmartScale lekérdezési/elemzési felületének megtervezésekor külön hangsúlyt fektettünk arra, hogy lehetőséged legyen kifejezetten a számodra leginkább releváns vállalatokkal összehasonlítani magad.

Azon vállalatok csoportját, melyhez egy adott elemzéskor hasonlítani szeretnéd saját béreidet, referencia csoportnak nevezzük. Ezt szokták még „peer group”-nak vagy „benchmark” csoportnak is nevezni. A SmartScale felületén lehetőséged van akár több, különböző referencia csoportot létrehozni és elmenteni.

A referencia csoportokat összeállíthatod úgy, hogy az adatbázisban szereplő vállalatok közül egyesével válogatod ki a számodra releváns vállalatokat. De választhatod azt a lehetőséget is, hogy különböző szűrőfeltételek beállításával hozol létre referencia csoportokat (pl. budapesti, 100 főnél nagyobb, termelő vállalatok). További lehetőség, hogy szűrőfeltételek segítségével egy már szűkebb listából válogatod ki egyesével a számodra releváns vállalatokat.

Milyen szűrési feltételeket állíthatsz be? A válaszért kattints ide!

Milyen szűrési feltételeket állíthatok be a lekérdezésekhez?

A SmartScale felületén az alábbi szűrési lehetőségek beállításával tudsz testre szabott elemzéseket/lekérdezéseket végezni:

  • Vonatkozási időszak beállítása
  • Telephely beállítása
  • Előre mentett referencia csoport kiválasztása
  • Vállalati szűrőfeltételek beállítása:
    • Iparág
    • Régió
    • Szervezeti méret
    • Árbevétel
    • Tulajdonosi háttér
  • Munkavállalókra vonatkozó szűrőfeltételek beállítása:
    • Munkakör család
    • Munkakör
    • Munkakör besorolásának módszertana (SmartScale, Hay, Mercer, Towers Watson)
    • Munkakör besorolási szintje
    • Munkavállalói csoport
    • Munkavégzés helye
    • Műszakrend
    • Munkavállaló neme
    • Munkavállaló életkora
    • Mióta tölti be a munkakört?
    • Mióta dolgozik a vállalatnál?
  • Bérösszehasonlító elemzésekhez szabadon választott, referencia percentiliseket adhatsz meg
Milyen munkaköri rendszer kapcsolódik a felméréshez?

A SmartScale szofisztikált munkaköri rendszerét a magyar piacra specializálva dolgoztuk ki.

Arra törekedtünk, hogy a magyar piacon legkeresettebb vagy legnehezebben betölthető munkakörök (mint pl. a fizikai, mérnöki, IT és SSC pozíciók) kellő részletességgel szerepeljenek a rendszerünkben.

Ezen kívül külön hangsúlyt fektettünk arra, hogy az egyenlőre még ritka, de újonnan megjelenő, modern munkakörök (pl. data scientist, UI/UX developer, ipar 4.0 mérnök, stb.) is helyet kapjanak a rendszerben.

A SmartScale munkaköri rendszere a munkakör-család és egyedi munkakör alapú rendszerek kombinációja.

A SmartScale munkaköri rendszerhez kapcsolódó besorolási módszertanról itt olvashatsz.

Milyen besorolási módszertan kapcsolódik a felméréshez?

Annak érdekében, hogy az adatszolgáltatást és az adatelemzést a lehető legkényelmesebbé tegyük, a Hay, Mercer vagy Towers Watson munkakör besorolási rendszerrel* már rendelkező vállalatok számára lehetővé tesszük, hogy saját besorolási rendszerükben szolgáltassanak adatokat, továbbá az adatelemzéseket is ebben végezhessék.

Azon vállalatok munkaköreit, akik nem rendelkeznek a fentiekben megnevezett besorolási rendszerrel a SmartScale által kidolgozott módszertan alapján soroljuk be.

A SmartScale besorolási módszertant egy olyan kompenzációs szakemberekből álló csapat fejlesztette ki, mely betekintéssel rendelkezik a piacon létező különböző besorolási rendszerek jellegzetességeiről. A módszertan kidolgozásánál különös figyelmet fordítottunk arra, hogy kompatibilis legyen a piacon létező más besorolási rendszerekkel. A SmartScale bérpiaci felmérésben a munkaköröket a jellemző feladatok komplexitása és tudásigénye, valamint a szervezeti eredményekhez való hozzájárulása alapján soroljuk be SmartScale szintekre. A besorolási eljárás során ötvözzük az analitikus és szintetikus munkakör-értékelési metódusokat. A kulcs munkakörök értékelését analitikus tényező összehasonlításos módszerrel, míg a további munkaköröket szintetikus páros összehasonlítási eljárással értékeljük. Ez biztosítja, hogy a bérfelmérésben közel azonos méretű munkakörök bérei kerüljenek összehasonlításra.

A munkakör besorolás megkönnyítése és a szakmai megbízhatóság biztosítása érdekében a munkakörök besorolását munkakör besoroló workshop keretében végezzük el olyan vállalati szakemberek bevonásával, akik jól ismerik a vállalat tevékenységeit és a munkaköröket. A workshopokat a vállalat székhelyén vagy online tartjuk általában 2-4 óra időtartamban.

A munkakör besorolást a SmartScale szenior kompenzációs szakértője végzi el térítésmentesen, egy előre egyeztetett időpontban az adott vállalatnál.

A különböző besorolási rendszerekben szolgáltatott adatokat egy átváltó tábla segítségével tudjuk átkonvertálni a többi besorolási rendszerben szereplő szintekre.

A SmartScale munkaköri besorolás folyamatáról itt olvashatsz bővebben.

 

*A “Hay“, a “Towers Watson” és a “Mercer” megjelölések védjegyoltalom alatt állnak, melynek vonatkozó jogosultjai a Hay Group Holdings, Inc. (Wilmington, Delaware; US), a Towers Perrin Capital Corporation (Wilmington, Delaware; US), a Willis Group Limited (London; UK), valamint a Mercer Limited (London; UK).

A SmartScale Kft. sem a Hay Group Holdings, Inc.-vel, sem a Towers Perrin Capital Corporation-nel, sem a Willis Group Limited-del, sem pedig a Mercer Limited-del nem áll gazdasági vagy egyéb más kapcsolatban.

A SmartScale Kft. a védjegyek alatt nem nyújt és/vagy ajánl fel szolgáltatást.

Mi a SmartScale munkaköri besorolás folyamata?

A SmartScale bérpiaci felmérésben a munkaköröket a jellemző feladatok komplexitása és tudásigénye, valamint a szervezeti eredményekhez való hozzájárulása alapján soroljuk be SmartScale szintekre. A besorolási eljárás során ötvözzük az analitikus és szintetikus munkakör-értékelési metódusokat. A kulcs munkakörök értékelését analitikus tényező összehasonlításos módszerrel, míg a további munkaköröket szintetikus páros összehasonlítási eljárással értékeljük. A rendszer kialakítása során elsődleges szempont volt, hogy kompatibilis legyen más, Magyarországon általánosan alkalmazott munkaköri besorolási struktúrákkal, mint a Hay Group, Mercer és Towers Watson rendszerek*. Ez a fajta besorolási rendszer biztosítja, hogy a bérfelmérésben közel azonos méretű munkakörök bérei kerüljenek összehasonlításra.

A munkakörök besorolását munkakör besoroló workshop keretében végezzük el olyan vállalati szakemberek bevonásával, akik jól ismerik a vállalat tevékenységeit és a munkaköröket. A workshopokat a vállalat székhelyén vagy online tartjuk általában 2-4 óra időtartamban.

A munkakörök besorolásának folyamata

1. Első és második szintű felsővezetők besorolása SmartScale szintekre

2. Munkakörök csoportosítása

  • Fizikai betanított munkakörök
  • Fizikai szakképzett munkakörök
  • Ügyviteli munkakörök
  • Technikus munkakörök
  • Diplomás szakértői munkakörök
  • Vezetői munkakörök

3. Munkaköri csoportonként 3 tipikus munkakör besorolása (minta munkakörök)

4. Munkakörök besorolása páros összehasonlítás módszertannal a minta munkakörök mentén

A munkakörök besorolásához szükséges szervezeti információk

1. részletes szervezeti ábra
2. munkakörök listája
3. utolsó lezárt év gazdasági mutatói (árbevétel, adózás utáni nyereség)

A munka eredménye

A munkakör besorolást követően a vállalat visszakapja a munkaköri listát a munkakörönként és munkavállalónként feltüntetett SmartScale szintekkel.

 

*A “Hay”, a “Towers Watson” és a “Mercer” megjelölések védjegyoltalom alatt állnak, melynek vonatkozó jogosultjai a Hay Group Holdings, Inc. (Wilmington, Delaware; US), a Towers Perrin Capital Corporation (Wilmington, Delaware; US), a Willis Group Limited (London; UK), valamint a Mercer Limited (London; UK).

A SmartScale Kft. sem a Hay Group Holdings, Inc.-vel, sem a Towers Perrin Capital Corporation-nel, sem a Willis Group Limited-del, sem pedig a Mercer Limited-del nem áll gazdasági vagy egyéb más kapcsolatban.

A SmartScale Kft. a védjegyek alatt nem nyújt és/vagy ajánl fel szolgáltatást.

Hogyan tudok részt venni a felmérésben?

A felmérésben való részvételhez a weboldalunkon szükséges regisztrálni. A regisztrációt csak céges e-mail cím megadásával lehet kezdeményezni. A regisztrációhoz szükséges a vállalati adószám megadása és az általános szerződési feltételek elfogadása.

A regisztrációt követően azonnal hozzáférést kapsz a SmartScale adatfeltöltési felületéhez.

Az etikus üzleti magatartás szellemében az a hitvallásunk, hogy csak azon vállalatok számára biztosítunk hozzáférési lehetőséget a friss bérpiaci adatokhoz, akik maguk is hozzájárulnak az adatszolgáltatáshoz. Ezzel is szeretnénk erősíteni a szakmai közösségi szellemet.

Éppen ezért, az adatbázishoz csak azután fogsz tudni hozzáférni, miután kitöltötted a felmérés kérdőíveit és feltöltötted a munkavállalóidra vonatkozó béradatokat tartalmazó excel táblát.

Hogyan kell adatokat szolgáltatnom? A válaszért kattints ide.

Mennyibe kerül a felmérés?

A csomagárakról bővebben itt olvashatsz.

Mi a helyzet, ha a vállalatom több telephellyel is rendelkezik?

Amennyiben a vállalatod több telephellyel is rendelkezik úgy, Te dönthetsz arról, hogy egy adott előfizetésen belül csupán egy vagy akár több telephelyet is regisztrálsz a rendszerünkben. Több telephely regisztrálása esetén kihasználhatod azt az előnyt, hogy így is csupán egy előfizetési díjat kell fizetni.

Egy előfizetésen belül több telephely regisztrálása esetén az alábbiakat tartsd szem előtt.

Amennyiben egy előfizetéshez több telephely is tartozik, úgy az adatszolgáltatást minden hónapban minden telephelyre külön el kell végezni.

Fontos továbbá, hogy az egy előfizetéshez tartozó felhasználóknak (maximum 5 fő, akik mind az előfizető vállalat munkavállalói) hozzáférésük van az összes telephely adataihoz.

Amennyiben fontos számodra, hogy az egy vállalaton belüli különböző telephelyek adatai ne legyenek egymás számára hozzáférhetőek, úgy azt javasoljuk, hogy telephelyenként külön előfizetéseket vásároljatok.

Bővebben a több telephellyel rendelkező előfizetők lehetőségeiről az ÁSZF-ben olvashatsz.

Miben más a SmartScale mint a többi bérpiaci felmérés?
SmartScale Nagyszerű, hogy itt vagy!
A regisztrációt április 10-én nyitjuk!
Várunk vissza 10-én!